Tamajka má pred sebou skvelú budúcnosť marketéra.

Všetky reklamné agentúry na Slovensku musia blednúť závisťou. Kým jedni dávajú milióny eur na propagáciu všakovakých výrobkov a podujatí, Piešťany idú svojou vlastnou cestou. S takmer nulovými nákladmi  dokázali pri ostatných dvoch podujatiach preraziť vo všetkých relevantných periodikách na Slovensku a prilákať do mesta tisíce návštevníkov. Za ušetrenými státisícmi  eur za reklamu stojí jednuduchý zato veľmi účinný trik: Zakázať pripravované podujatie.

Kým decembrový sabat Krampusákov zakázalo mestské zastupiteľstvo, najnovší prípad presunutia výstavy českého maliara Jiřího Načeradského zo sobášnej siene do bočného pavilónu prišiel od samého primátora mesta Miloša Tamajku a šéfky Kultúrneho strediska. Dôvod? Podľa Jurčovej: Motívom obrazov Jiřího Načeradského je až také porno, by som povedala. Diela, hoci sú úžasné, je dobré, ak sú umiestnené v galérii (zdroj denník Pravda).

Výsledok? Účasť na Krampuslaufe bola po zákaze konania podujatia trojnásobne vyššia,  ako predpokladali usporiadatelia. Prečo? Informáciu o zrušení akcie priniesli všetky média na Slovenku a táto téma plnila sociálne siete ešte ďalšie dva týždne.

Mimochodom, pokiaľ by si chceli usporiadatelia zaplatiť reklamu na prvých stránkach najčítanejších slovenských periodík, vyšlo by ich to astronomicky draho…

Zdá sa, že podobne dopadne aj najnovší prípad zrušenej výstavy obrazov, ktorý si okrem slovenského denníka, všimli už aj za riekou Moravou.

Raz darmo, aj negatívna reklama je reklamou a v Piešťanoch sa jej darí obzvlášť dobre. Kto vie, možno všetky tohtoročné podujatia ako Tradičné umelecké remeslá, Zlaté stuhy alebo Otvorenie letnej kúpeľnej sezóny budú propagované s prívlastkom „Zakázané“. Určite by bolo v Piešťanoch opäť veselšie…

Apropo, škoda, že sa negatívna reklama nedá patentovať. Piešťany by sa zo svetoznámeho kúpeľného mesta, razom stali reklamnou veľmocou.